FOLKDAANS

YÄYÄÄ, igår dansade jag (min klass) folkdans inför 2400 personer, skitkul! :D
Men det är, som vanligt, en galen historia bakom.
Det blir alltid galet när jag är med.
Såhär var det iallafall:

Jag skulle dansa med en som heter Nemo, som går i min klass. Vi är lika långa och allt är frid & fröjd.
TILLS. Igår morse, genrep i lisebergshallen, jag står och väntar, klockan blir 15 min efter då vi skulle samlas, jag får panik, NEMO KOMMER INTE.
Jag säger till Thomas (idrottsläraren) att han inte är här, "nej han är magsjuk" säger han då. Jahapp. Så var det med det. Mitt liv gick under något i den sekunden.

Han säger till mig att jag bara ska stå själv i ringen sålänge, så ska han gå och se efter om han hitter någon reserv från 8c. MEN VAFAAAN, JAG VILL INTE DANSA MED EN ÅTTA?!
Aja, finns inget att göra åt saken. Så jag står där och väntar.

Efter ett tag så kommer han tillbaka, med en superkort kille! Typ 120 cm? Det kändes så.. Thomas säger "Kolla här martina, jag har raggat upp en kille åt dig, han är från 7a och han hade inte heller någon att dansa med". NeEeeeEEEEEEeeeeej tänker jag, han är superduperkort, no way att jag kan dansa med honom!

Men, inte så mycket att göra åt, det var bara att le och nicka. Så vi började dansa. VA FAN, KILLEN KAN JU INTE ENS STEGEN!!!! Han går ner på KNÄ när vi ska göra korsfattning, och han gör TJEJERNAS hållning i fjärde turen! (har jag nämnt att vi dasar schottis i turer?) Och i tredje turen, då tjejerna ska snurra runt sin egna arm, samtidigt som man håller i killen, ja då kommer jag knappt under min egna arm för han är så kort! Fattar ni hur mycket jag får panik? Jag har precis träffat killen, sett honom för första gången i mitt liv, och 5 timmar senare så ska jag dansa med honom inför 2400 människor. Och som pricken över i, så kan han inte dansen. I det ögonblicket, ville jag bara dö.

På själva uppvisningen så dansade han fel ungefär HELA tiden, och han vågade inte ens hålla i mig, som han ska göra under hela dansen, så det såg ut som om vi gjorde nån såndär dans när man inte får nudda varandra. KUL. Men det gick hyffsat bra ändå.

Nu, om ca 1 timme, så ska jag dansa med honom igen, fast inför 1200 personer. Man kan ju inte göra något
annat än att hoppas att han har på något magiskt sätt lärt sig dansen felfritt under en natt.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥