definition av perfektion

Nu är jag såinihelvete trött på tjejer som LEVER för att se perfekta ut.
Sådana som inte kan gå utanför dörren utan att ha ett kilo smink i fejset.
Sådana som putar med läpparna och står i urfåniga poser på varje bild.
Sådana som tror att killar tycker att de är snygga när de gör sådanthär?
Om det är något jag vet, så är det att det INTE är snyggt när ni står ; ut med rumpan, in med magen, ut med brösten, in med hakan, ut & puta med läpparna, handen måste ni använda för att ta bort håret som trillar ner i ansiktet, eftersom att ni drar in hakan. Inkletade med smink är ett måste. Brun utan sol / brunkräm med ränder är självklart att ni har. Håret är blonderat & plattat så många gånger att det går av när som helst.
När ni ser ut såhär, då tror ni att ni är snygga.
Men, jag måste bara fråga:
Är det någon kändis som ser ut såhär?
Är det någon modell som ser ut såhär?
Är det någon över huvud taget, som är bestämt snygg, som ser ut såhär?
Nej.
Och, HMMMMMMMMMM, undra varför? HUR kan detta komma sig?
Sen är det detta med Kissie.
JA, jag vet att hon har ändrats.
JA, jag vet att hon skriver som Alexandra nu, och inte är fullt lika dum i huvudet som innan.
MEN, jag vet även att hennes ideal fortfarande är desamma, och de har förstört SÅ många tjejer!
Och det är fan inte okej!
Visst, hon får tycka att man ska vara smal som en pinne, ha tuttar lika stora som fotbollar & en meter mellan låren.
Men är det någon som ser ut så? Som inte har genomgått en skönhetsoperation?
Nej. För det GÅR inte. Det är fysiskt omöjligt. Om man inte är en Bratz-docka.
Och sedan är det just detta med låren....
Gode gud i himlen! VARFÖR är låren så viktiga?
Egoina har ju haft sin "krossa idealen" grej med lår som går ihop.
Det finns tydligen tjejer, som tycker att man är fet om ens lår går ihop?
Ska jag berätta en sak?
Att vara fet har ingen som helst koppling med om ens lår går ihop eller inte.
Man kan vara underviktig, man kan ha anorexi, man kan väga mer än 5 kilo för lite än vad man skulle, men man kan ändå ha lår som går ihop.
Det beror helt totalt på hur man är byggd. Det spelar ingen roll hur mycket du väger.
Och seriöst, hur mycket betyder det om dina lår går ihop eller inte?
Det är inte precis så att alla killar kommer springandes och genast tycker att du är mycket snyggare, om dina lår inte nuddar varandra.
Killar skiter väl FULLSTÄNDIGT i det eller?
"men alla fotomodellers lår går inte ihop, och dom är ju så perfekta"
HAHAHAHHAHAHAHA!
OCH VAD VET DU OM DET?!
Det finns en uppfinning som kallas PHOTOSHOP mina vänner.
Dessutom väljer inte agenturena sina modeller efter deras lår.
Det är skönhet som de kollar på. Längd, javisst. Mått, javisst. Men det finns ingen gräns på hur tjocka dina lår får vara?
Vissa tror att alla fotomodeller är anorektiska.
Sanningen är den att agenturen STÄNGER AV en modell som visar stor risk för anorexia. Agenturer vill ha modeller som ser friska, pigga, glada, vackra, speciella och sunda ut. Inga benrangel som man kan räkna revbenen på.
Och tillsist.
Ingen är perfekt.
Ingen i hela världen är ens i närheten av att vara perfekt.
Visst, alla killar tycker att Megan Fox är den snyggaste personen på jorden.
Jaha? Har ni sett henne en endaste gång, när hon INTE är inkletad i massa smink? Där hon INTE har minimalt med kläder på sig?
Och bilderna. Hur kan ni veta att de INTE är redigerade?
Och hur tusan kan ni veta ifall hon INTE har förstorat brösten, sprutat botox i läpparna, fixat näsan osv osv osv.?
"för att det stog nånstans att hon inte har gjort det" är inget svar. För folk kan ha blivit betalade för att hålla käften. Dessutom SER man skillnaden, om man bara har KOMPETENS nog att använda sin hjärna och sina ögon på rätt sätt.
Och har ni någonsin sett henne när hon precis har vaknad?
Skulle inte tro det va.
Och jag lovar er, hon är inte perfekt.
Jag är inte perfekt. Du är inte perfekt.
Ingen är perfekt, men alla jobbar för att bli det.
Det är vad jag kallar att slösa tid.
Tänk vad mycket man skulle hinna, om man bara accepterade hur man ser ut och inte bara jobbade på att ändra det?
Ja.
Nu har jag sagt mitt.
neeeeeesan
läpparna
herregud, vad har människan gjort med sig själv?!?!

Kommentarer
Postat av: sofie

fyfan vad jag älskar dig !

2011-08-15 @ 22:48:42
Postat av: sofie

fyfan vad jag älskar dig !

2011-08-15 @ 22:49:17

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥