spela gitarr, annars får du inget jobb!

ALLTSÅ JAG BLIR TOTALT GAAAAAAAALEN PÅ MINA FÖRÄLDRAR!
Dom är tamigsjutton dumma i huvudet.
Dom ba
Pappa: Martinaaa..... vill inte du börja spela gitarr?
Jag: Nej, det är så mycket i skolan just nu så jag kommer verkligen inte hinna.
Mamma: Men om du inte börjar nu så kommer det bli mycket svårare att lära sig senare i livet!
Jag: Jaha, men jag har BETYG nu så jag måste PLUGGA.
Mamma: Men herregud, BETYGEN spelar ingen roll, jag är säker på att du kommer in på ett bra gymnasium iallafall. Men om du inte börjar spela ett instrument nu SÅ ÄR DET KÖRT!!!!!!!
Jag: Mamma.... jag VILL inte, okej?
Mamma: DOM KOLLAR INTE BARA PÅ BETYGEN PÅ ANSTÄLLNINGSINTERVJUERNA, BARA SÅ DU VET!!!! DOM KOLLAR PÅ OM MAN HAR VART AKTIV I NÅN KLUBB ELLER VART AKTIV PÅ NÅT ANNAT SÄTT, BARA SÅ DU VET!!!!! SÅ, NU KAN DU VÄL TÄNKA PÅ SAKEN ?!?!??!?!?!?
Men SNÄLLA RARA, förlåt MIG så mycket ifall jag vill PLUGGA, det har jag ju aldrig gjort annars liksom....
Och HALLÅ, om det har fallit ur ditt minne, så HAR jag faktiskt spelat piano i 5 år, simmat i 4-5 år, orienterat i 6 år..., det är liksom inte det att jag inte är AKTIV i något ?!?!?
IBLAND BLIR JAG BARA SÅ FÖRBANNAD PÅ MINA FÖRÄLDRAR, dom är ju tamigsjutton knasiga i huvet.
"what did you say?!"

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥