hej, jag är kyrkvärd.

Denna dag har sett ut såhär:
06.00: Vaknar av att jag mår sjukt illa och tror att jag kommer spy varenda sekund.
07.00: Slutar att må illa, men nu kan jag inte sova.....
08.20: SOMNAR ÄNTLIGEN !!!!!!
08.21: Pappa kommer in: "NU ÄR DET DAX ATT VAAAAAAAAKNAAAAAAAAA".
08:25: Släääpar mig upp ur sängen och ner till risgrynsgröten.
09.00: Sitter i bilen påväg till kyrkan, brum brum.
09.20: Jag är den enda konfirmanden här.. Jahaja.. Vart är de andra 3?!?!?!?!?
09.40: Prästen tycker att vi skiter i evangelieprocesionen = JAG BEHÖVER INTE HA PÅ MIG MASSA KNÄPPA KLÄDER!
09.45: Jag står och pratar med en hemlös alkis som har vart sjöman i yngre dagar. Han har seglat i 55 sekundmeter. Respekt!
09.50: En tant tafsar på mina bröst (okej, hon skulle ta bort mitt hår för att se vad det stog på min tröja).
10.00: Står och delar ut psalmböcker och säger "Välkommen :D:D:D" till alla besökare.
10.45: Tar upp kollekten med en rolig snubbe jag hängt med hela morgonen.
11.00: Alla gråter och vinkar efter mig med vita näsdukar när jag lämnar kyrkan.
Okej, det sista kanske inte var helt sant.... Men ändå.
image description
I blött hår & ny tröja.
Det var den tanten skulle kolla vad det stog på....
Det står ju "NY", så hela dagen gick hon och kallade mig New York haha, gullig tant. 
Och när hon träffade min mamma, tanten ba "JASSÅ, är det du som är mamma till New York?" , och mamma ba "eööuhh..... om hon är blond och har en röd tröja på sig så är svaret ja" .

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥