you shoot me down, but I won't fall.

En sak jag inte fattar......
Varför känner vi oss bättre när vi klankar ner på andra?
Mår vi bra av att se andra må dåligt?
Är det värt att få några sekunder "in fame" på bekostnad av någon annan? 
Vill man verkligen bli känd för något dåligt man gjort?!?
Jag fattar verkligen inte.
För att någon gjorde ett misstag, för att någon skrev något hon/han kanske egentligen inte skulle ha skrivit, för att en kändis visar sig mänskling..... Gör det DIG till en bättre person? Vad har DU gjort som är bättre? Har vi inte alla gjort misstag?
"if people are trying to bring you down, it only means that you're above them"
Fast.. nej?
Bara för att det finns människor som är avundsjuka på dig, och därför försöker få dig att må dåligt och ta dig ner till deras självkänslonivå, betyder inte det att du är mer värd än dem.
De behöver hjälp, och det de gör är inte rätt, men de är inte mindre värda för det.
För alla gör vi misstag, och om 1, 10 eller 100 år när de har växt upp och fått en bättre bild av världen så kommer de ångra sig. Men vi som blir trampade på, vi trampar tillbaka istället för att hjälpa, och det gör inte processen lättare.

Jag säger inte att vi ska möta alla svin med kärlek, men vi behöver inte sparka på dem som redan ligger ner.
PEACE OUT!
Jag vet att jag förut har sagt "if people are trying to bring you down blablabla" och att jag säger emot några av mina tidigare resonemang i denna frågan, men vi alla växer upp, ellerhur?
So go out there and spead some love! ♥
Follow this cute blog for more!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥