Bolleboll & Skutteprutt

Jag lovade ju att jag skulle göra ett inlägg om mina kaniner, so here you go!
Här har vi dom! Bollis & Skuttis.
Fast ja.. jag kallar dom ju för det mesta Bolleboll och Skutteprutt.
Även Bollefisen, Knasbollen, Skutteprutte, Bolleskutten........ kärt barn har många namn!
Bollis förra året, alltså denna bilden är helt................ HAHAHAHAHHHAHAHAHHAA.
En annan bild på henne, när hon tvättar sig :)
Hon är 2 år, fyller år 9 juni.
När hon tvättar sig så står alltid hennes öron rakt ut, som ni ser på bilden ;).
Hon är en liten fegis, så när det kommer en fluga eller något, så TRYCKER hon sig mot marken, spärrar upp ögonen, lyfter öronen så ett står rakt upp och ett ut åt sidan och gör sig till en boll.
Det är just för att hon kan göra sig till en rund boll som hon heter Bollis.
Egentligen heter hon Fia, jag döpte om henne till Fideli, men ingen kallar henne något annat är Bollis.
Sen har vi Skutteprutte, eller ja, Skuttis.
Henne har vi haft i 5 år, hon är alltså 5 år och fyller år den 19 april.
Hennes syster, Skuttan, dog förra året den 15 juli.
Hon blev mördad av mina kusiners hund.... fyfaaaan vad jag HATAR den hundjäveln!
Skuttis beter sig som en riktigt gamal kanin, och det är hon ju också, eftersom att medellivslängden på en kanin är 7 år.
Hon blev även kallad "mördarkaninen" när Bollis var ny, för då var dom värsta fienderna, så då fick vi stänga in Skuttis på ovanvåningen i buren, och ha Bollis i nederdelen. Och då satt Skuttis och kastade riktiga mördarblickar på stackars Bollis, som var helt vettskrämd.
Men nu är dom iallafall grymma kompisar!
här har Bollis bollat sig,
men här blev hon en prinskorv istället!
Sötaste kaninerna i världen, jo tack jag vet! ♥

Kommentarer
Postat av: Fishis

Trevlig kväll önskar...

...BLOGGFISKEN-För dig med passion för fisk! :)

2011-07-12 @ 21:09:10
URL: http://bloggfisken.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥