Dag 5 - Mina matvanor

Jappsi, jag får ofta kommentarer som "herregud, du måste äta jättelite!" och "shit, äter du ingenting eller?".
Och det är jag trööööötttt pååååååå!!!!!!!!!!
Så nu JÄKLAR ska ni få se hur jag äter, det är minsan inte lite det.
Frukost

På skoldagar: En talrik fruktyoghurt med Frosties-flingor + en macka med ooost + oboy.
På helger/lov: Ibland scones med massor med marmelad, hihi. Annars oboy eller varm choklad + fruktyoghurt med chokladflingor (eller ibland fruktmüsli) och en macka om jag känner för det.
Lunch

På skoldagar: Skolmaten. Om den är superäcklig så köper jag en ost/skinkfralla i kiosken.
På helger/lov: Om jag är ensam hemma så brukar det bli typ Billys panpizza, haha. Eller så gör jag omelett. Eller så blir det typ, som igår, en baugett + jordgubbar + biggaråer. Men ifall mamma eller pappa är hemma, så lagar dom ju någon mat.
Mellanmål

På skoldagar: När jag kommer hem från skolan så gör jag alltid en STOR skål yoghurt, fullproppad med flingor, och sätter mig framför tvn. Jag brukar stoppa i vindruvor/jordgubbar/något annat jag känner för för stunden så att det blir lite roligare. Och sen kan jag lova, det är MYCKET yoghurt, haha, jag kommer ihåg förta gången Hedda följde med mig efter skolan. Hon orkade knappt äta en 4:de del av "min specialare" ;). Och sen, när jag hade ätit upp allt, så sa hon "Oj, herregud Martina, jag trodde inte att du åt SÅHÄR mycket". HAHAH, jag kommer ihåg det som igår! ;).
Middag

På skoldagar: Det som pappa lagar, helt enkelt. Och så dricker jag alltid cider till, hihi. Läsk 7 dagar i veckan (a).
På helger/lov: Det som pappa lagar då också, men det blir ju lite "finare" än på vanliga dagar. Och så läsk till, såklart ;).
Efter middagen

Jag äter ALLTID choklad/godis/chips efter middagen. ALLTID. På alla vardagar och så också.
Fast ibland, på vardagarna, så äter jag yoghurt istället..
Men på helger så äter jag alltid chips och godis, haha. Jag äter upp en chipspåse själv varje helg..
Och sedan ska vi inte glömma att jag är en sådan som äter när jag har tråkigt.
Så t ex igår, då åt jag en hel stor marabou mjölkchokladkaka. Bara för att jag inte hade något bättre för mig. Och sen på kvällen åt jag, mamma o carl upp en chipspåse, haha.
JA, som ni kanske kan se så äter jag varken lite eller nyttigt. Snarare väldigt MYCKET och väldigt ONYTTIGT. Så ni som håller på att säga att jag har anorexia , inte äter något , osv. Ni kan ju bara slänga er i väggen :).

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥