Dag 8 - Nödvändiga kalorier

Haha, jag fattar själv inte riktigt detta, men..
Det var ju jag som kom på det? 
Så jag får väl försöka antar jag..
Jo, men det jag tror att jag skulle få ut med detta var att säga :
ÄT ONYTTIGA SAKER!
Haha.
Nej, men alltså... det är inte direkt så att jag säger "bli feta" nu,
men om ni tränar och sånt & inte bara ligger hemma i soffan,
så är det klart att ni kan äta vad ni vill!
Det är bara att rådissa alla tidningar som säger att man måste tänka på vad man äter.
Det behöver man inte alls det, om man inte har diabetes eller dåligt blodsocker eller så,
eller om man är i rikszoonen för att få det.
Men vem säger att vi tjejer ska leva livet utan chips?
Jag är beroende av chips.
Och choklad, det käkar vi massor!
Att man får finnar av choklad, det är ju bara puckad. Finns ingen vetenskap bakom det någonstans.
Sen att jag säger att jag äter en påse chips på helgen, ensam.. alltså, det är inte så att jag ljuger om det, men det är inte direkt något jag kan rekomendera.
Saken är att vi alla är olika, så även om det inte betyder att jag blir tjock av att äta så mycket chips, äta godis hela veckan, ta choklad när jag vill och dricka läsk till varje måltid, så behöver inte det betyda att inte du blir det. Vissa tycker att jag har  "magisk matförbränning" haha, och så kan det vara, vad vet jag?
Men en sak jag vet är att du blir inte smällfet för att du äter godis då och då.
Man blir glad av godis.
Man blir glad av chips.
Man blir glad av choklad.
Alla kallar detta för "onödiga kalorier", sånt man inte ska äta, blablabla.
Varför ska man inte äta det om det gör en glad?
För man BLIR glad, blodsockret höjs. Det är ren vetenskap.
ett annat exempel på mycket nödvändiga kalorier!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥