UDDA SAKER OM MIG

När man var 5 år så ville alla andra tjejer bli en prinsessa när dom blev "stora". Jag ville bli en parkeringsvakt.
Jag har en väldigt liten mun & inte lika många tänder som resten av min klass. OM man inte räknar min extratand.
Den sitter mellan rötterna av mina framtänder och växer uppåt, jag måste operera bort den om den fortsätter växa.
Den pressar isär rötterna av mina framtänder, det är därför jag har en liten glugg.
Jag tror alltid att det är en mördare i huset när jag är ensam hemma.
Andra är rädda för typ spöken och sånt när dom är ute i mörkret. Jag är rädd för peddon och fyllegubbar.
Jag förväntar mig alltid för mycket, så jag blir ofta jättebesviken.
Jag har sprungit in i en järnstång. Och snubblat över ett träd. Och fastnat med lillfingret i en solstol. Detta har gjort att jag kommer ha en lös benbit i mitt knä, jätteont i min hand och ett skevt o ont lillfinger hela mitt liv.
Jag har orienterat i 6 år, men har sveriges sämsta lokalsinne. Någonsin. Jag kan liksom gå vilse i skolan.
Jag är världens mest slarviga och glömska person. Seriöst. Glömmer allt hela tiden. Funderar på att undersöka hjärnan eller nåt.....
Jag får hela tiden höra (av mamma, pappa & mormor) "Men Martina, kommer du inte ihåg den o den o den killen? Han var jätte förtjust i dig på dagis / i 0:an". Jag har nog fått höra om typ 50 killar som var "förtjusta" i mig när jag var liten. HAHA. Jag var värsta killtjusaren tydligen.
Jag pluggar ALDRIG, NEVER EVER innan kvällen innan ett läxförhör / prov. Aldrig. Det går inte.
Det enda som är värre än att skryta om pengar, är att UNDERFÖRSTÅTT skryta om pengar. Tycker jag alltså. Usch.
Jag blir jättelätt svartsjuk om människor jag inte ens gillar håller på med andra tjejer. Dubbelmoral?
Jag äter hela tiden. Alla har säkert sett "Vi tjejer" saken på facebook, eftersom att ALLA tjejer lägger upp den. Där står det "Vi kollar i kylskåpet 10 ggr per dag utan att äta". Jag kollar i kylskåpet 20 gånger om dagen, och äter alltid något.
Jag önskar verkligen att jag kunde sjunga fint.
Mina ögon byter färg beroende på hur ljust det är, vilket humör jag är på och om jag har gråtit haha.
Jag har ett lite udda födelsemärke på höger ringfinger, precis där jag håller pennan när jag skriver. Det är ett tecken på att jag måste bli författare!!! Haha.
Jag är fett flygrädd. Varje gång jag ska flyga så tror jag att en motor kommer sluta funka, att vi ska störta ner i havet eller att planet kommer kapas. Haha. Jag har sett för många filmer.
Jag får himla super-duperlätt jätte-ångest över något jag gjort eller sagt. Kan gråta i timmar, även om det bara är något pyttepyttelitet som inte spelar någon roll.
Jag älskar sällskapsspel. Men bara om jag vinner.
Jag gråter oerhört jättelätt. Till filmer sitter jag och tjuter som ett litet barn. Jag gråter många gånger varje dag för att jag skrattar så mycket. Och ofta sitter jag och gråter utan att veta varför, utan att ens märka det förrens någon frågar "Men Martina! Varför gråter du?!?!".
Jag är kompis med massa poliser på Landvetter flygplats, efter att jag o affe praoade där i 5an? 6an? Dom kommer alltid fram och säger hej när jag ska ut och resa haha!
Jag skrattar hela hela hela hela hela heeeeeeela tiden. Tillochmed när jag gråter. Ja, jag skrattar när jag gråter. Alla som ser mig måste tro att jag är Sveriges gladaste person. Finns det pris i det? Jag borde vinna.
Jag har aldrig gjort det hörsel-testet som alla gjorde i 1an (eftersom att jag aldrig gick i 1an), så jag kan vara döv, vem vet? Eller okej... men iallafall halvt döv! Man undrar ju ibland..
Jag har seriösa problem med min näsa. Får väl köra en Kissie och "skrapa ner näsbenet" eller vafan hon nu gjorde. Haha. Fast nej. Så lågt sjunker jag aldrig.
tal om Kissie, jag har inte läst hennes blogg på typ ett halvår.
Och på tal om ett halvår, jag har inte sprungit på över ett halvår. Seriöst. Om jag fortsätter såhär kommer jag bli värsta tjockisen.
Jag älskar att bitch-slapa Sara. Hon är så fett kul att smälla till på käften alltså. Det står typ "slå mig" på hennes kind. Hahahaha, skoja bara ♥ Jag slår iallafall inte hårt...... alltid.
Min mamma är läkare och har fått ta hand om många hästolyckor när hon utbildade sig, så när jag skulle börja rida skrämde hon upp mig riktigt rejält så jag trodde att hästar var världens farligaste djur typ. Det sitter fortfarande kvar lite, haha.
En gång slog jag en främling på bussen när jag såg en gul bil...... Jag glömde att det inte var min kompis jag satt breve. Hehehehehe. He. Pinsamt...

Kommentarer
Postat av: Therese Adelman

Du är så fin! :O

2011-11-17 @ 23:01:06
URL: http://thereseadelman.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥