tänk!

Igår pratade jag med en kille.
Vi satt och snackade om vilka jobb vi ville ha när vi blev äldre.
(jag sa författare, journalist & krönikör)
HAHAHAHAHHAHA , ursäkta, men det kan vara något av det mest korkade jag någonsin hört.....
Jag är inte och kommer aldrig bli en tjej som lever på min killes pengar. ALDRIG.
Jag ska kunna försörja mig själv. Jag ska bli framgångsrik och känd för det jag själv har gjort, inte någon annan. Jag ska aldrig NÅGONSIN vara beroende av någon annan. Jag ska kunna stå på mina egna 2 ben hela livet ut, jag ska aldrig behöva ha någon som tar hand om mig för att jag själv inte har råd.
Och seriöst?
Är den största fördelen med att vara tjej att kunna leva på sin killes pengar?
TÄNK lite igen där va.
Och snälla, är det ONÖDIGT att kunna försörja sig själv?!?!?!??!?!
Hur fan går det ihop?
Kolla bara på alla våra Hollywoodfruar. Och alla "skitsnygga", plastikopererade brudar som är gifta med äckligt fula män.
Tror ni dom gör det för att dom gillar männen? Tror du på allvar det?
För det har väl inte det miiinsta med att göra med pengarna kanske?
Jag tänker aldrig bli en sådan kvinna. För jag tycker allvarligt talat att de är riktigt jävla patetiska.
Förlåt att jag får lite PMS-anfall, men seriöst, sånthär gör mig jävligt irriterad.
Det är äckligt med killar som ser ner så mycket på tjejer. För det är just vad detta handlar om.
Man ser bara tjejer som en prydnad, ett husdjur, någon man ska ta hand om och ge pengar till.
Vad hände med att alla var lika mycket värda?
Sen kan inte jag hjälpa att männen tjänar mer än kvinnor, men när jag blir äldre så ska jag kämpa för rättvisan. För jag klarar inte av såna här patetiska utlåtanden.
Tack och hej.
Tumblr_ls8ie3jpsa1qbjt25o1_500_large

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥