gör mig frisk. amen.

HEJ HOPP I STUGAN!
Idag var jag uppe med tuppen (nåja... klockan 9 iallafall) för att jag skulle på HÖGMÄSSA i KYRKAN med DOP och NATTVARD och KONFIRMATION, vi kör lite AMEN på det.
Jag och min grovt störda (no offense) och inte alls förkylda vän Affe apan ska ju konfimera oss, tjohooo!
Det var ju kul.. Först skulle vi sitta i kyrkan och lyssna på när allt kyrkfolk pratade om Gud och Medmänniskor och allt sådant, tjolahopp tjolahej. Och sen vart det dop mitt upp i alltihopa. Det var en bebbe som skulle heta Ebbe (MÄRK VÄL, AWESOME RIM!).
Jag och apan Affe var lite besvikna, vi ville ju helst att han skulle döpas till Bert eller Bosse eller Bosse Busschaffisman. Och om det skulle vara en tjej så ville vi att hon skulle heta Bosselina Busschaffiskvinna eller Pomperibossa, men tyvärr så tyckte inte dopfamiljen att det var några passande namn...
IALLAFALL, efter att Ebbe var döpt och kören hade sjungt en mycket vacker sång till honom (han såg djupt chockad ut) så var det dags för NATTVARDEEEEN, dududuuum.
Tyvärr fick inte vi nyblivande konfirmander gå fram, äta bröd och dricka vin (okej, jag är DJUPT TACKSAM att jag slapp).
Efter det gick alla, och vi konfirmander gick ner till några små rum o satte oss i våra grupper och fyllde i ett papper typ. Det var lite pinsamt att jag inte visste vilken kyrka jag döptes i, men skiiiiiiiit samma!
Sen gick vi upp till de vuxna igen, blablablööö, och sen åkte vi hem. Det hela tog kanske 2,5 - 3 timmar. Men det var micket micket trevligt, det ska bli askalaskul att konfirmeras med Affebananapa ♥
LAVJA, min störtsköna, pinnsmala, rumplösa, skitsnygga, flaggstångslånga lilla apa! ♥
Man kan ju undra varför jag ska konfirmera mig, jag är ju redan en ängel?
Eh.. ja.
AMEN!

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej var med och tävla om dagens blogg där alla mina 200-250 läsare blir din här på

http://laakinoiise.blogg.se/2011/september/dagens-blogg-sondag-2.html#comment



Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! :)

2011-09-18 @ 19:17:09
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: GROVT STÖRD ? pytsan...

EBBE JONAS LARS faktiskt ! fast Bosse Bert Possa hade ju förstås passat MYCKE bättre ;)<3

2011-09-18 @ 20:33:21
URL: http://aalfhildds.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥