Dag 13 - Den här veckan

Eftersom att denna veckan just har startat så kör jag förra veckan istället.
Måndag :
Jag var sjuk. Låg hemma framför tvn, mestadels sov jag, annars kollade jag på nåt random tvprogram. Mådde så jädra dåligt så jag ville ärligt talat dö.
Tisdag :
Sjuk. Gjorde väl samma som måndagen antar jag?  Man kan även notera att jag inte åt ett skit dessa dagar, inte på lördagen eller söndagen innan det heller. Snacka om bantningskur, jag som skulle gå UPP i vikt och inte ner!?
Onsdag :
Fortfarande sjuk, suprise? Första dagen jag åt nåt, på 4 dagar. Tror det var en risifrutti. Ångrade mig efteråt, uuuhh va illa jag mådde! Gick på ridningen på kvällen, misstag veeerkligen. STORT. Hostade i stort sätt hela tiden. Fast det blev bättre mot slutet. Ajaj.
Torsdag :
Sjuk. Fast började bli bättre. Kunde äta lite iallafall.
Fredag :
JAG FYLLDE ÅR! 13 år, aha aha i like it! Var så fruuuktansvärt trött på att ligga hemma, så jag bestämde mig för att gå till skolan. Även om jag inte var riktigt frisk. Men det fick gå, jag drogade hostmedicin, huvudvärkstabletter, halstabletter och nässpray & sen var jag fit for fight ;).
Fick massa roliga presenter, ska visa senare när sladden till datorn har bestämt sig för att komma fram.
I skolan så besökte vi tingsrätten, vår lärare fick flörta in oss eftersom att vi är minderåriga, under 15 år, så får vi egentligen inte gå in i tingsrätten. Men det är tur att man har en sån inställsam lärare ;).
Väl där inne fick vi sitta i en rättsal med massa roliga mikrofoner & en kamera som spelade in allt. Och så var det en läskig ordningsvakt som berättade massa saker och ställde massa frågor. Och så sa han att under våra fötter så var det häktet, där det just nu satt 25 st fångar. Scaryyyy. Och så pågick det även en rättegång om nån teroristattack i en av säkerhetssalarna, också rätt läskigt. Han som tog hand om oss berättade att han hade jobbat med att ta undan döda kroppar i 16 år innan han började som ordningsvakt på tingsrätten. Och tro mig, det MÄRKTES vad han hade jobbat med. Han var lite... läskig...
Den roligaste kommentaren den dagen går till min franskalärare (som är världens suraste person) :
"åh, Martina, du ser väldigt mager ut. Du har ju vart sjuk? Har du kräkts?"
HAHA, lilla kvinna, tror du själv att jag skulle säga inför hela klassen om jag har kräkts eller inte? Och varför vill du veta, du som inte bryr dig om något?
Fast jag hade ju inte kräkts, så det gick ju bra, haha.
Lördag :
Var trööttt tröött och ännu mera trött. Ni kan ju själv läsa inlägget jag skrev den dagen, om vad jag hade gjort. "sovit, sovit, sovit, sovit, ätit, sovit, sovit, sovit" typ så såg det ut ;). Fast sen fick jag ett litet ryck och gick ut o åkte skridskor på kåsjön. Fast det tog typ 5 min innan jag gav upp, det funkade inte. Knögglig is. Not good.
Söndag:
Gick runt lilla delsjön. Rätt gött. Sen middag på hard rock cafe. Mums! Jag åt först natchos, sen fajitas och sen en chokladmilkshake :D Jag fick även ballonger, eftersom att det var en födelsemiddag i efterskott, haha. På min chokladmilkshake så hade dom satt en mega tomtebloss. Den bara verkligen SPRUTADE 'eld' eller vad man ska kalla det. Alla i hela hard rock applåderade och skrek haha. Asnajs.
Nu måste jag ut och mata mina kaniner innan dom svälter ihjäl.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥