Dag 9 - Min tro

Asså jag fattar inte detta riktigt, min tro? Är det typ "åh, jag tror på gud" och så? Iallafall, vi kör på det.
Jag vet inte riktigt vad jag tror på. Jag tror på mig själv. Jag tror på mina vänner. Jag tror på kärlek. Men alltså, tror jag på gud? Njaaäää.
Jag är ju döpt och jag ska konfimera mig, men jag tror inte direkt på gud. Jag tror inte att det sitter en gammal gubbe uppe i molnen och bestämmer att "du har vart snäll i ditt liv, du får komma till himlen".
Fast ibland vill man ju tro det. Att dom som har dött kommer till himlen och har det bra och lever livet. (haha, lever livet). Men det verkar inte direkt rimligt.
Egentligen så tror jag att om man dör så blir allt bara svart. Fast kanske så finns ens ande kvar? Och så typ stannar man kvar hos sin familj och kollar på dom och skyddar dom o så. Så vill man ju att det ska vara ibland, när man saknar nån som har dött. Fast jag tror nog inte att det verkligen är så.
Känner att det blev väldigt konstigt och komplicerat det jag skrev, men jag tror ni fattar ;)
För att sammanfatta det hela:
Jag tror inte på gud. Jag tror inte att han finns, vi bara vill att han ska finnas. Jag tror att när man dör så blir allt bara svart.
Fast när jag var liten så trodde jag att när man dog så föddes man igen, i en annan kropp. Alltså att man blev en liten bebis igen.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥