bajsdag

Denna dagen har vart skit, skit, skit och ännu mera skit. Vill ni höra? Klart ni vill. Det började med att jag, Carl och mamma seglade optimisterna ut. Jag och Carl satt i samma båt. Det blåste inte så mycket så det tog ett bra tag att komma ut. Men när vi väl har passerat den första farleden, ja då låssar hela mastfoten IGEN! Fan va trött jag blir på skiten! Vi lagade den med silikon och massa grejjor, men nähänä.. Så då var det bara att tjoff tjoff, i med Carl i ekan. Sen tjoff tjoff, ner med spristake, sege, uopp med roder och centerborc. Sen tjoff tjoff, bogsera båten in till bryggorna. Sen tjoff tjoff, slänga i mig i båten igen så att jag kan paddla in till land. Den tjoff tjoff bara dra upp båten på land, dumpa den där och sen springa till ekan igen, åka snabbt som tusan ut till mamma igen, sen få i henne i ekan och ta den båten på släp ut till ön. När vi väl kommer fram till ön, ja nog fasen är det två åttioåriga NUDISTER som ligger dår och solar. Dom var på andra sidan viken, så vi skulle ju tekniskt sett kunna vara där vi också, men alltså... Näääe. Så vi la oss längre bort, på ett ställe som det blåste så in i pipsvängen, men det var det enda som var ledigt så vad gör man inte? Då kommer den fjärde bajssaken. När vi väl får eld på engångsgrillen, och allt papper har brunnit upp, ja då blåser elden ut. HEEEEELVEEEETEEEEEEEEEEEE. Ja. Vid det laget var alla vrålhungriga och vi hade bara korv och kakor med oss, så då var vi lite desperata. En tid såg det ut som att vi skulle bli tvungna att äta korvbröd och sedan offra oss till gamarna (eller ja, fiskmåsarna, som cirkylerar runt en som gamar när dom fattar att man har mat. Men, proffs som jag är, räddade jag oss allihopa från att dö genom att komma på denna ultramegasmarta grejjen att 1) bända upp gallret på grillelendet. 2) knyckla in massa hushållspapper lite överallt. 3) tutta eld på hushållspappret. Och VIPS så var dagen räddad! Men snacka om att jag var förbannad på stenäldsnudisterna. Men näerå, olyckheterna slutar inte där inte. Någon (alltså jag) måste segla in Best in town-skiten, och vid dethär laget hade det börjat blåsa upp rejält, 8 sekundmeter om inte mer. Då är det inte så himla kul att segla optimistjolle kan jag säga. Men iallafall. Det var läns nästan hela vägen. Men mitt i alltihopa, när jag länsade med vinden rakt bakifrån så bestämmer sig båthelvetet för att gippa! Alltså jag får damp. Bommen var ju så långt ut den kan komma, så den gippade ju med en jädra kraft! Och kicken var inte tillräckligt spänd, så sen stog bommen rakt upp nästan, det var verkligen svinläskigt. Men nu kommer det riktigt äckliga, det var närjag hade kommit in till bryggorna. Herregud alltså..... Först gippade den så att bommen kom rakt i huvet på mig, jag blev totalt svimfärdig, det känndes som att någon hade slått in hela huvudet på mig. Då tappade jag kontrollen totalt. Och då höll jag på att köra rakt in i en jättestor motorbåt, som låg parkerad alltså, så där fick jag panik och bara gippade föreatt komma bort från den. Men alltså, då var allt totalt kaos, alla stog och skrek på mig "gör det! Gör så! Blablablablabla" och jag höll på att tuppa av. Så då bara la jag mig ner och skrek "JAG VILL INTE! JAG VILL INTE! JAG KOMMER FAN DÖ, KOM OCH RÄDDA MIG!" gissa vad som händer då? Jag gippar. Bommen kommer på min armbåge. Spristakhelvetet hakar ur och åker i vattnet. Ja... Herregud va ont den gjorde, ni fattar inte! Det kändes som att hela min arbåge var krossad, så jag började bara storgrina haha. Fyfaaaaaaaan, jag tänker aldrig med segla optimistjolle! Efter det så kom mamma pappa o carl i följebåten, odm tog ner seglet och sen fick jag paddla in. Nu har jag bandage på armbågen, har haft isförband i flera timmar, jag var helt blå när vi tog av det. Det är ingen spricka eller så, men en rejäl blodutgjutning! Ischlo pischlo. Och på toppen av denna fantastiska dag, så tappar jag min perfekta marshmallow i gruset. Det var droppen. Nu går jag och blir nunna. Hejdå.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥