Modell eller inte?

Jahaja, nu är det tydligen någon som har gått runt och sagt att jag är modell..
så jag får väl ta hela historien igen, även om ni har hört den några 1000 gånger.
Men jag ska fatta mig kort.
JA, jag har blivit tillfrågad om jag vill bli modell, 2 ggr.
men NEJ, jag har inte skrivit på kontrakt.
Så jag har alltså inte rätten att kalla mig modell.
Dessutom, så börjar jag tvivla mer & mer på om jag verkligen ska skriva på något kontrakt...
Jag är 172 cm.
För att bli fotomodell ska man vara mellan 170 - 180, eller 172 - 182, det beror på agenturen.
För att gå catwalk brukar gränsen gå vid 175 cm.
Jag är alltså minimumlängd, och nej jag kommer inte växa mer, även om jag är 13 år.
Dessutom vet jag inte om jag funkar framför kameran. 
Jag vet inte om jag vågar stå där och posa, det känns så... fel. Det är som ett skådespel,
och jag klarar inte av att ta seriösa bilder verkligen. Jag måste skratta!
+ att jag är ju bara 13 år, jag kanske ändå måste vänta 1 - 2 år till. 
MEN det finns ju dem som tycker att det går bra från och med att man är 13. 
Bara man ser äldre ut. Och ja, vad ska jag säga, de som inte känner mig tror  att jag är 16-17 ..
Men framför allt, så är det så att nu går jag i 8an till hösten.
Då får man betyg.
Och om jag helt plötsligt måste iväg på massa modelluppdrag, så kommer jag ju missa massor i skolan, och då kommer det bli mycket svårare att få bra betyg.
För jag kommer verkligen satsa på skolan nu, förut har jag i princip skitit i skolan totalt, men ändå lyckats få bra på prov och sånt.
Sen i 9an blir det ju ännu värre, för då får man ju slutbetyg & de avgör ju i princip hela ens framtid, haha.
Och sen vet jag inte om jag är redo för att åka till typ Dubai bara för några dagar, för att göra ett fotojobb...
+ att det är dethär med pengar.. Ända sedan jag började fundera på att bli modell har jag aldrig haft en endaste tanke på pengarna. Det känns liksom helt overkligt att jag skulle kunna tjäna pengar på att bli fotad för någon reklam eller tidning eller nåt.
Sen är det ju dethär med att det finns en rätt stor risk för att man bara går back, eftersom att man reser så mycket.
Och att jag skulle kunna bli nya Kenza är ju i princip helt uteslutet.
Det är väääldigt få människor som kan livnära sig på att vara modell. Så då måste man ha ett annat jobb brevid. Och sen vet man aldrig när man ska ut på plåtningar, så det kommer ju bli väldigt svårt med det andra jobbet då.. Men jag har heller aldrig tänkt tanken att jag kan jobba heltid som modell och klara mig på den lönen. Det är ju nästan helt absurt.
Sedan gillar jag inte att alla modeller bör vara näst intill anorektiska. Sjukligt smala.
Och det är en väldigt tuff branch, så väldigt många modeller tar droger.
Jag kan helt enkelt inte se mig själv i denna karriär.
Människor som säger "Gud, du borde verkligen bli modell!" för att dom tycker att någon är vacker, borde läsa på lite bättre. För att vara modell är SÅ mycket mer än att bara vara vacker.
Ni får inte ta mig fel, det är klart att jag blir superglad när någon säger att jag borde bli modell! Det är ju nästan den finaste komplimang man kan få?
Men nu kanske ni fattar varför jag tvekar.
Det kanske helt enkelt inte är något för mig.
Man behöver inte vara modell för att vara vacker.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥