HEEEEEEEEEEEEEEJ hopp!

Tjong i ballongen, jag är glaaad idaaaag !
Livet får vara hur jävla surt som helst, men idag bara skiter jag i allt och chillaaaaaaaar, yeah .
Ska dra upp till landet också, måste packa för 3 veckor....... YES, jag som ALLTID packar så liiiiiiiiiiiiiiiiite.
........
............
JAJAJAJA, jag vet att jag packar typ 1000 gånger mer än vad jag behöver.
Jag kommer fan ta med mig hela huset tillslut :o.
Jajajajajajajajaja, jag är så jäkla glaaaaaaaaaad ändåååååååååå.
JAG SKA SEEGLA så in i hellskotta alltså, tjena!
Förresten så har jag & mamma kollat på fevor och så, hihihihihi. Fast vi kommer inte köpa en ny för 55.000 kr bara för att jag ska kunna segla några gånger på sommaren, haha. Och dessutom så är maxvikten 100 - 130 kilo, så där har vi ett litet problem. Någon som väger under 72 kilo? Som vill segla med mig? På orust? .....
OCH FÖRRESTEN, ni lite mer segelkunniga... heter det inte spinnacker , alltså förseglet på fevor? Heter det gennacker? För det stog gennacker på ett ställa jag kollade, men jag har lärt mig att det heter spinnacker, haha. Vilka probleeem!
OHYES , jag är så taggad på att seeeeglaaaaaa.
Att segla stort fartyg har vi nog räknat ut att det inte är nåt för mig... men att segla jolle det är då fan det mest underbara som finns! Optimistjolle är ju sådär lagom kul, jag är alldeles förstor egentligen haha, mina ben sticker ut en halvmeter utanför relingen typ ;). Och dessutom går det inte så snabbt heller, men det är ju härligt ibland, för då kan man bara ligga och chilla typ!
Men RS feva XL, det är nog fasen det roligaste som finns! Man bara flyyger fram, och sen är det askalaskul att kapsejsa också, haha. Dessutom är man 2 st , så då blir allt mycket roligare. Och när det blåser mycket så måste man verkligen HÄNGA ut för relingen, med rumpan och ryggen i vattnet och bara sitta fast med fötterna innanför båten, för det är så lätt att kapsejsa haha.
OJOJOJOJOJ, jag har just skrivit ett långt inlägg om hur det är att segla haha........
BRA!
Hoppas att ni bryr er riktigt mycket om segling, annars blir det tråååkigt för eeeeeeeer :):):):):).
Herregud, jag fattar inte vad som har hänt med mig!? Jag har blivit en helt annan människa på typ 1 vecka.
Galet! Men nu måste jag faktiskt börja packa, ska åka till kåhögs gård , sen till allum, sen till bibblan, sen till donken... fullt uuuuupppp!
Och sen ska vi ju såklart åka till landet också, haha. Innan kl 6 ikväll!
Och då ska vi stanna vid keeexfabriken, wohooooooo! Köpa "baddare" tills hela bilen är full.
Alltså ni fattar inte hur jävla fet jag ska bli i sommar! Ska äta så mycket marshmallows, chilps, godis, choklad, kakor, osv osv tills det sprutar ur öronen på mig !
WOHOOOOOOOOOOOOOO, nu kör vi !
haha, jag är ett stort knasmongo.

Kommentarer
Postat av: alex den segelkunnige

Gennacker

2011-06-28 @ 16:19:44
Postat av: beooouut

asså ja fattar bara inte va som e så roligt me dina fifabåtar ? en liten båt med risk för alvarliga skador i huvet när man ska flytta seglet ?? osso har dom konstiga namn........ ;)

2011-06-29 @ 12:55:31
URL: http://aalfhildds.blogg.se/
Postat av: sofie

du o jag kan ta the black pearl o segla!

jag fick låna den av KAPTEN JACK SPARROW!

HUR COOLT?!?!?!?!

btw, jag har blivit beroende av honom.. så att du vet.

han är snygg.

o sexig.

o charmig.

o... snygg :DDDDDDDDD

GAH LÄCKERBIT!

när ska vi ses i sommar din fjärt? fast du är en go luktande fjärt.

är goluktande ens ett ord?

prutt prutt

2011-06-29 @ 13:51:46

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥