bandage....

TJÄNNA alla små trollgummor.      vet inte vart jag fick det ifrån, haha
Idag var då årets första orienteringstävling, och för att jag är 13 i år så har jag gått upp en klass, till D14.
Det är mycket svårare för det är INGA stigar & bara kompassriktning som gäller typ överallt.
Ja...
Ni kan ju själva gissa hur det gick? Svindåligt.
I början gick det bra, men sen till 5an sprang jag bort mig totalt och det tog 11(!!!!) minuter för mig att hitta den.
När jag var lite desperat och sprang omkring och hoppade ner för stup & klättrade upp för stup så hände en liten "olycka".
Jag fastnade med benen i ett nerfallet träd och föll handlöst framåt. Jag vet inte vart jag hamnade, men jag slog upp hela handen och det började blöda rätt mycket.
Men jag menar, vad kan man göra åt det mitt ute i skogen där ingen annan förutom vargarna är?
Så jag sprang vidare..
När jag nästan var i mål så kännde jag att jag blev lite snurrig och kunde inte alls koncentrera mig till den näst sista kontrollen, så jag sprang lite fel även om det var en busenkel kontroll. Men iallafall, jag klarade mig.
Sen när jag hade kommit imål var jag förbannad för att jag bommade 5an, ledsen för att det gjorde så jääävla ont i handen + att jag frös så att jag skakade för jag vadade i en bäck som gick över knäna... och så snöade det...
Ni kan ju gissa att jag inte var i toppform då precis, dessutom var jag helt slut efter spurten som var typ 200 meter uppförsbacke.
Jag HATAR blod, som vissa av er vet, så jag vågade inte ens kolla på handen..
Så när mamma kom så sträckte jag bara fram handen och sa
- Mamma, jag har ont i handen.
Haha.
Och hon svarade:
- Ojdå, vi får nog gå till sjukvården..
Alltså, om det kommer från min mamma, som är läkare och tycker att ingenting är så farligt (jag menar, när jag bröt lillfingret så sa hon bara "äsch, vi åkter inte till sjukhuset, det går över"..). Så när vi gick dit så kollade jag ner på min hand och ......
HAHAHA
Asså shiiit , den var typ dubbelt så stor som min andra!
Gode gud, jag typ svimmade. Fast nä. Men jag blev rejält chockad, jag trodde bara att det blödde liksom..
Men iallafall, jag gick och sköljde av den & fick plåster och bandage så att svullnaden inte skulle bli jättestor.
Och så skulle jag hålla handen högt också.
Jaa... detta gjorde skitont såklart. Det är höger handen också, så jag vet inte hur det ska gå att skriva imorgon,
för om jag rör tummen lite så gör det ont i hela armen...
Sofie tycker att jag ska få en snygg kille som assistent , haha, det skulle jag inte ha nåt emot :D
Iallafall, detta var då min dag. Nu är mormor och Ulla här och äter våfflor och mina kärleksmums.
Nu orkar jag inte skriva mer för jag har sjukt ont i my little hand.

här är en bild på min lilla hand.
eller ah, "lilla".
man ser inte att den är så svullen, men tro mig, det där tjocka under tummen är stort som en elefant.


Kommentarer
Postat av: Thea <3

martinaaa!

hittade din fina blogg! :D



stackare förresten med handen...

puuuss <3

2011-03-28 @ 17:18:01
URL: http://theaamidby.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
martina ♥